Zet je zaak
digitaal op de kaart
Hoe zorg jij ervoor dat je zaak opvalt op het wereldwijde web?
Welke platformen doen ertoe en wie bereik je ermee?
We zetten alles nog eens op een rijtje…
Waarom?
De tijd van de Gouden Gids ligt al een tijdje achter ons….
Bestaande klanten die je willen contacteren of nieuwe klanten die op zoek zijn naar een leuk adresje. De meeste digitale consumenten tikken hun zoekopdracht in via Google.
Het zou spijtig zijn dat ze terechtkomen bij je buurman.
Hoe?
Get the basics right! Je zaak heeft standaard een Google-pagina. Zorg dat de basisinfo correct staat. Openingsuren, contactgegevens, foto’s, menu….
Pagina’s met de juiste basisinfo eindigen hoger in de Google-resultaten.
Website
Waarom?
Met je eigen professionele website kunnen klanten zien wan wat je te bieden hebt. Openingsuren, contactgegevens, menu, foto’s van je zaak en gerechten….
Hoe?
De gemiddelde digitale bezoeker heeft een aandachtspanne tussen 5 en 8 seconden. Als hij daarvoor geen reden ziet om te blijven is hij weg.
Zorg dus dat de belangrijkste informatie up-to-date is en onmiddellijk zichtbaar is op je homepage.
- Is de zaak open?
- Waar ligt de zaak?
- Hoe ziet de zaak eruit?
- Wat serveren ze? Zijn er seizoensgerechten?
- Contactgegevens? Rechtstreeks kunnen bellen via mobiel?
Reviews
Waarom?
Eén op de twee gasten vindt een positieve beoordeling belangrijk bij de restaurantkeuze.
Met hogere reviewscores eindigt jouw zaak ook hoger in online zoekresultaten.
Niet enkel de score doet ertoe. Ook de woorden die gebruikt worden maken de review uniek en authentiek. Een recensie over je originele aspergegerecht maakt dat jouw zaak hoger eindigt als andere klanten ‘asperges’ googelen….
Hoe?
Vraag je klanten een review te posten en zeg hen ook waarom dat belangrijk is voor jou. Maak het hen makkelijk en volg reservaties op met een bedankje en of ze tevreden waren.
Negeer negatieve reviews niet!
Blijf positief en bedank hen voor het aanstippen van een probleem omdat je hiermee je bedrijf kunt verbeteren.
Onthou dat anderen jouw antwoord kunnen meelezen en zien hoe je elke klacht serieus neemt en je je best doet om het op te lossen.
Social media
Waarom?
Eén op de drie Belgen is actief op één of meerdere social mediakanalen.
Social media is dus de plaats voor interactie met je huidige en toekomstige klanten.
Hoe?
Je hoeft niet op alle kanalen aanwezig te zijn. Kies één of twee kanalen uit die het beste bij jou en je doelgroep passen en zorg dat je daar in uitblinkt.
Maak je gerecht
instagrammable
Afval verplicht sorteren
voor alle bedrijven
Trends
Alcoholvrij voor elk
Koffie
De 4 M's van de barista
Thee
The basics
Waar hoe zat het nu weer precies met de verschillende soorten?
Koffie
Ken je koffie
We hebben de 24 belangrijkste varianten voor je opgelijst.
Meer omzet?
Meer tevreden klanten?
Blijf op de hoogte van nieuws en trends.
Ontvang maandelijks inspiratie in je mailbox.
Meer dan 2.500 collega’s gingen je voor.