Covid 19

Samen door de tweede lockdown

En hoe nu verder?
Er zijn zeker enkele dingen die je als ondernemer kunt doen om door deze moeilijke tijd te komen
.

Het zullen zeer zware weken worden, voor iedereen in de horeca.
We lijsten enkele opties op die je kunnen helpen om deze periode door te komen en om klaar te staan bij de heropstart die er zeker gaat komen.

Takeaway

We hebben het tijdens de eerste lockdown al vastgesteld : takeaway is here to stay!
Ook in de toekomst zullen meer klanten geregeld takeaway bestellen. Door de social distancing regels daalt de omzet en we zien dan ook dat de meeste restaurantuitbaters deze trend zelf stimuleren. Takeaway kan een deel van je verlies goedmaken en je kan ook een groter cliënteel aanspreken.

Agora Culinair is je partner bij je zoektocht naar het juiste verpakkingsmateriaal, de juiste grondstoffen en knowhow.

Takeaway ook buiten de centrumsteden

  • Zet je afhaal in de spotlights :
    Het mag simpel klinken maar toch merken we dat sommige zaken dit nog niet doen. Zet gerust op jouw website, Facebookpagina, Instagram dat jouw consumenten maaltijden kunnen afhalen, indien je levert zet je dat er zeker bij.
    Plaats je lekkerste gerechten inclusief mooie foto op jouw social media.
  • Like it-share it :
    Vraag ook zeker aan jouw klanten om jouw gerechten te delen met een hashtag, jouw erin te taggen en een positieve review achter te laten :).
  • Correcte info :
    Zorg ook dat alle informatie die je online vermeldt correct is, misschien heb je jouw sluitingsdagen omgegooid, biedt je enkel afhaal aan in het weekend.
  • Schrijf je in op online platformen!
    Waar je je ook bevindt je kan je altijd aanmelden op Take Away.com, maar er zijn nog platformen waar je je gratis kan op aanmelden. Zo heb je de website “Waarkanikafhalen.be“, “Steun de Horeca“, maar ook elke gemeente heeft ondertussen een meldpunt op zijn Facebookpagina of website om je als lokale handelaar te registreren. Zo weten de inwoners welke horecazaken afhaal aanbieden!
    Zeker de moeite om eens te bekijken voor jouw stad/dorp. Een ander initiatief komt er van Gastobon, hier kan je gratis jouw afhaalmenu registreren.
  • Bereik meer en nieuwe klanten met de takeaway actie van Two4One!
    Jij bepaalt zelf de voorwaarden, korting en afhaaldagen.Two4One zorgt voor de online power en extra klanten.
    Bovendien krijg je als Agora Culinair-klant nog een extra voordeel met het gratis Starterspakket!
    Meer info op de Two4One site.
  • Durf eruit springen!
    Natuurlijk moet je durven opvallen in de massa, dat kan door bijvoorbeeld het menu vaak te veranderen, maar ook door speciale gerechten aan te bieden. Hou hierbij rekening dat de kwaliteit tijdens het transport wel moet kunnen worden gegarandeerd. Heb je nog wijn met beperkte houdbaarheidsdatum, biedt die bijvoorbeeld gratis aan bij een bestelling boven een bepaalde bedrag.

Blijf aanwezig op social media

Het is niet omdat je gesloten bent dan je jouw social media links moet laten liggen. In de eerste plaats hou je zo ook contact met jouw klanten. Maar puur commercieel is het nu het het moment om bv. in te zetten op cadeau-bonnen. Op deze manier kunnen jouw klanten jouw ook sponsoren als je gesloten bent.
De meeste klanten zullen wel op de hoogte zijn van de nieuwe maatregelen, maar breng hen toch op de hoogte (van je takeaway menu, hoe ze kunnen bestellen, promo’s…)

Als je niet communiceert, riskeer je dat je klanten denken dat je voorgoed gesloten bent. Pas dus zeker de informatie op je website, Google, Social Media, kanalen van de gemeente,… aan.
Belangrijk is om een positieve toon aan te slaan.

Zet je afhaal in de spotlights! Het mag simpel klinken maar toch merken we dat sommige zaken dit nog niet doen. Zet gerust op jouw website, Facebookpagina, Instagram dat jouw consumenten maaltijden kunnen afhalen, indien je levert zet je dat er zeker bij.
Plaats je lekkerste gerechten inclusief mooie foto op jouw social media.